تولید نیروگاه های ایران از مرز 63 هزار مگاوات گذشت
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا، 'مجید نامجو' روز سه شنبه در مراسم 'افتتاح آگلوماشین شماره چهار ذوب آهن' اصفهان افزود: تولید نیروگاه های كشور تا پایان دولت دهم به 74 هزار مگاوات خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در شروع دولت نهم میزان تولید نیروگاه ها 34 هزار مگاوات بود و در دولتهای نهم و دهم دو برابر شد.

به گفته وی، وزارت نیرو وظیفه تولید و انتقال برق را به بخش خصوصی واگذار كرده و تنها حاكمیت این وزاتخانه در خطوط انتقال برق است.

وی خاطرنشان كرد: در سال 57 تعداد مشتركین برق در كشور 4/3 میلیون نفر بود كه در سال 90 به 26 میلیون و 700 هزار نفر رسید و درواقع تعداد مشتركین برق 85/7 برابر شد.

نامجو با اشاره به ظرفیت تولید برق در سال 57 گفت: در آن زمان ظرفیت تولید هفت هزار و 24 مگاوات بود كه اكنون به 63 هزار مگاوات رسیده یعنی 1/9 برابر شده است.

وی گفت: این پیشرفت به این دلیل است كه زیرساختهای آب و برق همواره باید از همه صنایع جلو باشد تا امكان سرویس دهی به همه كارخانجات و توسعه صنایع وجود داشته باشد.

وی گفت: تا پایان دولت دهم ظرفیت تولید نیروگاهی توسط بخش خصوصی از 10درصد به 33 درصد خواهد رسید كه این امر موفقیتی قابل توجه است.

وی به وزیر راه و شهرسازی اطمینان خاطر داد كه هر جا مسكن مهر به آب و برق نیاز داشته باشد وزارت نیرو در كنار مردم است و مشكلی برای مسكن مهر پیش نخواهد آمد زیرا این طرح از اولویتهای وزارت نیروست.

وی گفت: ما با هوشمندسازی شبكه های برق، گسترش نیروگاه های دی جی، هدفمندسازی یارانه ها، خصوصی سازی، ادغام شركتها و افزایش صادرات برق كه از مرز هزار مگاوات عبور كرده است، افق روشنی را برای صنعت برق پیش بینی می كنیم تا همچون تابستان امسال محدودیت خاموشی در هیچ كجای كشور نداشته باشیم.

وی تصریح كرد: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته باشد همین كافی است كه در سال 57 تعداد محدودی از كشورها، ایران را می شناختند ولی اكنون تعداد معدودی از نقاط دنیا ایران و ایرانی را نمی شناسند و این دستاورد بزرگی است كه ما باید پاسدار آن باشیم.

وزیر نیرو صبح سه شنبه در شهر'زواره'از توابع استان اصفهان، نیروگاه سیكل تركیبی 500 مگاواتی را افتتاح كرد.

7143/510/1011





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: